Skylt på Kebnekaise syd?

Hallå!

Jag var uppe på Kebnekaises sydtopp för ca 15 år sedan i mars/april. En dumdristig historia. I vilket fall såg vi en skylt då som vi funderade på vad den markerade och tog ett foto. Sedan glömde vi av det. Idag när jag gick igenom gamla bilder såg jag den skylten och undrar om någon vet vad den markerar? Den var någonstans mellan toppstugorna och toppen...

Har visat den för vänner som nyligen varit uppe men ingen känner igen den, så den kanske är bortplockad.

Tacksam för svar!

Bilagor

• Skylt.jpg
    Skylt.jpg
    15.3 KB · Visningar: 706

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag gissar att det inte är två pilar utan ska föreställa två granar. Men har ingen aning om vad det kan vara.

Det ser ju ut som nån slags "vapensköld".

Den var väl antagligen riktad till vandrare eftersom den knappast är ägnad åt motorfordon och inte syns från helikopter. Men det kan ju varit nån kul kille som ägnade en stund av sitt liv åt att montera sin vapensköld en bit nedanför toppen av ett berg. Fritt att spekulera tills någon ger det rätta svaret, och det borde onekligen finnas hos någon i det här forumet.

Tillägg: Var nog för 10 år sedan. Inte 15 som jag skrev i trådstarten.

Senast ändrad:
Det har funnits en skylt för mätpunkt av glaciärtjockleken. Men oklart om det är den. Eftersom glaciären på sydtoppen smält kan skylten forslats bort?
Har själv varit på toppen flera gånger med det var senast för mer än 20 år sedan. Men jag har inget minne av denna skylt, men den kan mycket väl ha funnits där ändå.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips