SJUKVÅRD

Alla vill väl njuta av sin tur på vatten, land, i fjärll och dal. Men vad händer när olyckan är framme. Det tar oftast tid innan man kan nå väg, telefon eller liknande. Jag är ständigt sökande efter det ulitmanta sjukvårdskitet för att ha med mig på tur. Naturligtvis kan man inte ha med sig en akutmottagning. Men det är de tidiga insatserna som ofta är avgörande.
Är det någon som har bra tips samt motivation till varför man just valt att packa ned en viss pryl i sitt sjukvårdskit vore jag tacksam för svar.

Är även nyfiken på hur stort kit man skall ha med sig.

cederoths första hjälpen väska

Jag köpte en första hjälpen väska på Apoteket som jag ALLTID har med mig på mina turer tex:mtb, dagsturer, hajker. I väskan har jag Ipren tabeleter, samarin påsar, plåster, tryckförband, sårtvätt, förbandssax och mun skydd för mun-mot-mun metoden. Väskan finns i två storlekar så vitt jag vet, jag köptre den lilla som är perfekt för att sätta fast på ryggsäcken eller bältet. Kostade under 150 spänn!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips