Självppblåsbart McKinley?

Hej, Såg i en annons i lokaltidningen att Intersport just nu säljer ett självuppblåsbart liggunderlag. Trekker 180 Air heter det. 3,5cm tjockt.

Någon som har erfarenheter eller synpunkter på detta? Personligen får jag känslan av att McKinleys grejor blir bättre och bättre. Liggunderlaget kostar 500:- så det är ju rätt överkomligt...

//Stefan
 
Har använt både McKinleys och Thermarest. Kan väl bara säga att jag tycker det är värt att betala betydligt mer för Thermarest. McKinleys underlag är tyngre o klumpigare. Verkar dessutom ha lättare för att få punktering än Thermarest. Kanske bara har haft otur men det McKinley som jag använt gick inte heller att laga efter punktering. Vad vet jag, de kanske har blivit bättre nu. Det jag använt är nog tre år gammalt.

Skulle jag köpa ett nytt så skulle det bli ett Thermarest, Ortlieb eller nått annat av de bättre... Har inte full koll på vilka som är bra eller dåliga...men McKinley är inget jag skulle rekommendera...

Mvh

/Fredrik
 
Jag kan rekomendera Metzeler. Det är en av världens största tillverkare av indusriskum, plast och gummi till tåg, bilar, flygplan och MC däck.

Det säger kanske inget om hur bra deras ligglagg är men materialet de använder lär vara bra och jag är mycket nöjd med mitt. Väger lite mer än ett thermarest dock. Getout har Metzeler, där kan du se pris och vikt på ligglaggen.

// EmSt
 
Har haft ett McKinley i drygt tre år nu utan några som helst problem. Köpte det på en rea för ca. 300 kr och tyckte att det var värt det priset. Har mest använt det till kajakturer, enklare vandringar och en vinterövernattning i bivak. Min kompis har ett Aritach som blåser upp sig mer än vad mitt gör. Annars så märker jag ingen större skillnad. Då vikten spelar roll låter jag dock liggunderlaget vara hemma till förmån för mitt ridgerest.

/John
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tomas66 Man får ju vad man betalar för, men... Bo och sova 4
andersmossing McKinley Aero 2.0 Bo och sova 7
Spez McKinley vs Everest vs Quechua Bo och sova 10
never Sovsäckar Mckinley Husky Haglöfs Hudson?? Bo och sova 0
labbman mckinley arium 1 - bra budgettält? Bo och sova 7
chala Tälten Primus H6 vs McKinley Samos 6 Bo och sova 5
stortotta McKinley vs Bergans? Bo och sova 7
jaaxs Mckinley Tält? Bo och sova 14
bikebug McKinley Enduro Ultralight Bo och sova 8
gnolen Fjällräven Vålå Dome? McKinley Tempest 3? Bo och sova 0
MagnusJ Vilket tält? Primus Bifrost H4 eller McKinley Orion Light 4? Bo och sova 6
falken_007 McKinley NORTHLITE 2 Bo och sova 0
sommar07 McKinley-ryggsäck Bo och sova 11
alstersjo McKinley / KATHMANDU 3 Bo och sova 5
Aknot Erfarenheter av McKinley-tält Bo och sova 2
von Hammock Erfarenhet av McKinley Manitu?? Bo och sova 4
Wisentdual McKinley Escape 3 REA Bo och sova 7
casset Erfarenhet av McKinley Escape 3? Bo och sova 3
bergholm McKinley??? Bo och sova 5
niben McKinley Tempest Bo och sova 2
joan019 Mckinley Manitu 3-mans tält Bo och sova 0
markku McKinley - Manitou? Bo och sova 1
Vinter45 Sovsäck Mckinley Arctic 750 Bo och sova 0
Vålnaden McKinley Manitu Bo och sova 16
pikehunter81 Mckinley tält??? Bo och sova 3
casset McKinley´s Manitu, erfarenheter? Bo och sova 3
edgran McKinley tält, prisvärda eller bara dåliga? Bo och sova 24
Plicast McKinley tält, Manitou 4??? Bo och sova 2
linus.palm McKinley sovsäckar Bo och sova 18
Örjan Tältbågat till Mckinley North Light Bo och sova 0
Henke McKinley-tält Bo och sova 2
McKinley-tält Bo och sova 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.