Scarpa T2, dam eller herr modell=

Hej

Jag är eventuellt på väg att köpa ett par begagnade scarpa t2 årsmodell 2002. Säljaren och jag bor dock inte i samma stad och innan vi börjar med att skicka pjäxorna med post är det en fråga som jag försöker reda ut. T2 har tillverkats i både dam och herrmodell och hon som säljer vet inte vad det är.

De är blå och ifrån 2002. Någon som vet, är färgen en ledtråd om det är dam eller herr?

Bosse

Är dampjäxan smalare eller bredare? Hur som helst så har Scarpas läst ändrats ganska mycket över åren, de äldre är smala och bra (för mig) medan de nya är mer ank-anpassade. Har dom 2 eller 3 spännen? 3-spännes är bredare.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej,

Enligt en säljare så har årets dammodell lägre läst en herrmodellen. Det är anledningen till att jag undrar om det är dam eller herrmodell.

Bosse

Dam = ljusblå, herr = mörk mellanblå. Kolla gärna själv, de har inte ändrats i någon större omfattning sedan ett tredje spänne sattes dit för ett antal år sedan.

http://www.scarpa-us.com/2004/

Damvarianten har för övrigt den smalaste lästen av alla telemarkspjäxor på marknaden, väl anpassad för en klassiskt smal tjejfot av en typ som sällan sitter på en man.

/Bengt

Bred/smal

Lite off topic, men det där med att tjejer har smala fötter och män breda är en myt. Det vore bättre om pjäxor fanns med smal eller bred läst, oavsett storlek. På randopjäxan Scarpa Laser/Magic är dammodellen bredare än herr-modellen. Kan det vara så att randonéåkande damer har breda fötter medan telemarksåkande har smala:)?

Här är T2 dam och herr:

Herr:
z_Scarpa-T2-men-2005-TH.JPG

Dam:
z_Scarpa-T2-2003-TH.JPG

Som synes är damskorna mycket mindre... ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips