Säck för turer på 3-5 veckor - "all inclusive" efterfrågas

Äger en Berghaus Cyclops II Atlas (röd). Den är nog i minsta laget för nämnda vandring men en fantastiskt bra säck. Min är inköpt i mitten av nittiotalet och har fått två gratisreparationer varav en gjordes i London på grund av att de ville veta hur det kan ha blivit två fel på samma säck. Den var där på analys och kom tillbaka korrigerad. Det är kvalitet!

Jag har en Bergans Powerframe och det är en monster rygga..!
Med sidofickorna så rymmer den 150l och det är stort.
Packa ner det du behöver plus det där extra, som du tror du behöver och du har hur mycket plats över till det där som du definitivt inte behöver...
Det är svårt att fylla den och när den väl är full så är det lika svårt att lyfta och bära den..!
Men, jag älskar min rygga, den har och kan allt.

Jag har en bergans viking 130l (gamla modellen), i princip samma säck som denna fast utan ram, och är också mycket nöjd.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips