Revals sittbrunn

Jag undrar om det är någon som är i min storlek (185cm 80kg skostrl 44) och paddlar Reval Expedition? Vad jag undrar är om ni upplever sittbrunnen som trång att ta er i och ur? Är kajaken trång att sitta och paddla i?
 
Hejsan

Jag har inte en point 65, men en Estlands import och jag är säker på att sittbrunnen är samma. Jag är 185 cm väger 95 kg har 45 i skor och paddlar med ett par 46:eek:r till sandaler. Jag tyckte den var lite trång i början, men har vant mig, och har efter ett par månader inga större problem med i eller urstigning, men jag skulle inte vilja ha en mindre sittbrunn.

Hoppas det hjälper dig

Andreas
 
Glömde svara på din andra fråga: jag tycker inte den är trång att sitta och paddla i, utan passar riktigt bra. Tight utan att klämma.

DS
 
sittbrunn

Jag har (eller snarare hade) en Reval Expedition. Mina mått är 182cm 78kg och 43 i skostorlek. Jag hade inga problem att ta mig i och ur den. För fötterna fanns gott om plats, inga problem att köra med skor. Jag hade varken önskat större eller mindre sittbrunn.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.