Reva i mina sprillans ny byxor

Köpte ett par Fjällräven vidda, har haft flera par förut och dom har hållit hur bra som hellst. Men dagen efter jag köpte dom nya var jag på en lättare promenad i skogen (svamp jakt) och då jag kom hem hade jag en liten reva på låret.
Jag vet inte hur hålet uppkom men märkte då jag satt framför tv'n på kvällen att det är en liten reva på låret.
Så till min fråga, Vilka chanser har jag att reklamera mina byxor? Ska inte skogsbyxor tåla en skogspromenad?
Känns som surt att ha köpt nya brallor för 1000:- som håller ett par timmar. Alla mina andra g1000 kläder brukar vara riktiga slitvargar som alla hållit flera år. Dom brukar pensioneras då sömmarna faller i bitar har aldrig tidigare på detta sett fått hål i tyget.
 
Reklamera dem ska Du helt klart göra.
Om den sen accepteras är ju en helt annan femma.

Det kan ju vara ett materialfel men det kan vara svårt att bevisa. (det är ju faktiskt upp till tillverkaren att bevisa motsatsen hävdar jag).
Hur seriös en leverantör/ÅF är märker man oftast genom just en reklamation.

/Peter
 
Fjällräven är ofta bra att ha att göra med tycker jag, naturkompaniet också. Man får alltså vad man betalar för där tycker jag,
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.