Reparera Isup

Hej alla teknikkunniga.
(Administratören får gärna flytta detta om det hamnade fel)
Jag köpte en Red Paddle Compact 9.8 förra året. Fungerade perfekt! Men när den packades upp efter vintern så läckte den på 20-30 ställen. Visade sig att ett antal av dessa nya Compacter hade ett tillverkningsproblem där de under tillverkning använt ett lösningmedel som lämnat rester och sedan har kemin gjort sitt under vintern. Det är alltså massor av små små microskopiska hål.

Detta meddelades den svenska återförsäljaren, som kände till problemet, som gällde vissa brädor åm 2019. ÅF har inom ett par dagar skickat en ny bräda och alltigenom tagit ansvar och löst problemet på ett absolut föredömligt sätt.

Red Paddle eller åf vill inte ha tillbaka den gamla brädan utan föreslog att jag har den som leksak till ungarna. Så blir det. dock läcker den ju fortfarande. Blir mjuk på ett dygn.

Då den även har minihål under fotplattorna så är det svårt att laga hålen från utsidan så jag sitter och funderar på om det skulle gå att laga från insidan? Tex med samma typ av vulkvätska som man gör tillfälliga reparationer av bildäck med. Problemet som jag kan se med det är att man aldrig kan packa ihop brädan mer då den antagligen vulkar ihop helt o hållet då. Men är det någon som provat något liknande? Andra ideer?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.