Rengöring av munstycke

avslutad210712

Gäst
Märkte att effekten på mitt omnifuel sjönk eftersom och efter lite funderande kom jag på varför det finns en rensnål på multiverktyget. Några drag med nålen gjorde underverk men undrar nu om det finns någon vätska jag kan lägga ner munstycket i för att rengöra det ordentligt.

Efter mitt försök att kemiskt rengöra min titan-stekpanna föredrar jag att kolla först. Slutade nämligen med ett inköp av en ny stekpanna *L*
 
Herofix

avslutad210712; sa:
Märkte att effekten på mitt omnifuel sjönk eftersom och efter lite funderande kom jag på varför det finns en rensnål på multiverktyget. Några drag med nålen gjorde underverk men undrar nu om det finns någon vätska jag kan lägga ner munstycket i för att rengöra det ordentligt.

Efter mitt försök att kemiskt rengöra min titan-stekpanna föredrar jag att kolla först. Slutade nämligen med ett inköp av en ny stekpanna *L*

Jag använde oljeblandad bensin till mitt Nova utan att veta det. Resultatet lät inte vänta på sig, stoftet blev till tjära. Det tog många timmar att få köket rent igen.
För att kunna få bort tjärrester använde jag Herofix - fläckborttagning, köptes på bildelsfirma. 95 kr för en litern.
Medlet är effektivt, jag doppar bomullstops i vätskan och rengör sedan. En liten tygbit används också.
Lägger hela brännaren, nerplockad, i vätskan också för att smutsen skall lossna. Det är ju mer jobb med dylika kök, underhållet får man vara mer noggrann med.

Mvh Hasse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.