Pulsmätare

Jag funderar på att köpa mig en pulsmätare men jag har lite svårt att veta vad jag skall köpa för någon.
Jag funderar på 2 stycken Polar M51/52 eller M71.
Är det någon som äger en M51/52 som kan säga mig om man använder konditionstestet samt den avancerade OwnZone funktionaliteten mycket eller är det nyhetens behag?? Jag har nämligen tänkt köpa M71 för den är lite snyggare samt går att använda som vardagsklocka. Så man behöver dessa extra funktioner som skiljerr dessa klockor åt eller kan man på ett enkelt sätt räkna fram detta ändå om jag bestämmer mig för att köpa en M71?
Tacksam för svar
Robert Danielsson
 
M51 dålig boet

Jag har S610 efter att ha haft problem med att
M51 fick fukt (hände 2 ggr). Har haft S610 i 3
månader utan problem.

magnus@ids.se
 
M51/M52

Jag har en M51/M52 och jag tycker den funkar bra. Från början hade jag en S610 men den är för klumpig och hade funktioner som jag inte behövde. Nu har jag haft M51/M52 i ett halvår. Jag kan inte påstå att jag använt OwnZone speciellt mycket men jag blir bättre på det. Har märkt att det är en hjälp att träna på en bra nivå och långsamt öka prestationsförmågan.
 
Prisvärd och bra service

Jag har haft en M51 i 3 år och jag tycker den är funktionell och prisvärd. Det jag saknar är vanlig timer med mellantider så jag kompletterar med en dedikerad löparklocka när jag kör löpträning.
Fitnesstestet använder jag ofta. Kul att se hur man ligger till konditionsmässigt och bra att få en tidig varningsignal på att man är krasslig och ska lägga om träningen lite. Det är nog svårt att räkna ut Polars fitnessvärden för hand. Jag läste på nån Polarsida att värdena fås genom ett neuralt nätverk som har lärts upp på vikt, pulsvariationer, ålder mm.
OwnZone (automatisk uträkning av pulsintervall) har jag aldrig fått att fungera bra så jag matar oftast in egna gränser.
Ett skäl till att jag valde M51/52 är att den kan hålla inställningar för två personer. Både jag och sambon kan använda den på så vis om än inte samtidigt. Dubbelt prisvärd! :)
M52 tycker jag är ok som vardagsklocka. Jag ville helst ha en sådan men den var slut så jag fick hålla tillgodo med blåfula M51. Efter ett år vande jag mig och har den rätt ofta i icke-träningssammanhang numera.
Min polar brakade ihop efter 1.5 år (troligtvis vattenläckage, tryckt på en knapp medan jag duschade eller nåt). Polar fixade dock till klockan helt gratis trots att garantin hade gått ut. STORT PLUS!

/Lars
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.