ICA:s pulsmätare?

Vet inte hur bra eller dålig den är, men snacka kult i spåret! Herreje, med en tröja av typen "öl har byggt denna kropp" och en sån klocka på armen lär man ju knappast klassas som favorit på nästa lopp... ;)

pulsklocka_ica.jpg


/ G

(Obs: inte illa menat!)
[Ändrat av tigertamjaren 2005-01-26 kl 13:13]
 
Pulsklockan på bilden är misstänkt lik den jag vann i en tävling en gång. Min är således av märket G-pulse. om den är bra? Tja, jag har iofs inte jämfört med någon annan men jag tycker den är helt ok (med tanke på att jag fått den gratis). Jag utgår från att den mäter pulsen rätt, har testat och den verkar stämma. Sen så har den inte så många funktioner. Ex så saknas mellantider och den loggar ingenting så det går inte att kolla pulsen efteråt. En annan sak jag stör mig på att är start/stop-knapp för stoppur samt mode-knappen sitter på sidan. Vintertid när jag springer med handskar och långärmad jacka så har det hänt att handsken har tryckt in mode-knappen och ändrat läge från tidtagning till nåt annat.

Slutsats: gratis är gott. Själv funderar jag på Polar S625x. Fast den är lite dyr.
 
uppdatering

Kan berätta att ICA:s pulsklocka är en G-pulse. Tog två minuter att skrapa bort ICA-loggan med nageln. Det lilla jag hunnit använda den verkar den fungera bra.
 
Funkat bra hittills

Efter ett års användande av sagda klocka så måste jag uppdatera denna tråd. ICA-klockan har fungerat finfint under våren och sommaren, och när jag under hösten köpte en billigt Polar så var det bara för att testa om det var någon skillnad. Resultatet är att ICA/G-pulse var bättre på flera områden, bl a snabbare uppdatering vid pulssvängningar och möjligheten att visa tid och puls samtidigt, vilket min Polar inte kan. Däremot har Polaren lite fler funktioner, t ex visa medelpuls under det senaste passet. Inget man inte kan leva utan, således.

Summa summarum så känns ICA/G-pulse lite plastig men fungerar super, och till Vasaloppspriset på 350:- så var den definitivt värd slantarna. Nu har det iofs kommit fler konkurrenter i lågprissegmentet, men dessa har jag ingen koll på.
Förhoppningsvis får fler chansen att köpa denna klocka inför årets Vasalopp!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.