Paddelfråga

Försöker hitta info om Ty Warp men hittar inte så mycket. Vad är det för skillnad på Tour 1 och Tour 2? Är det tunga eller lätta paddlar? Hur står de sig mot mitt alternativ - en Robson Storm? Jag är tjej, nybörjare, vill ha vettiga grejer men kommer mest att "finpaddla".
Tacksam för tips från er som testat!
/F
 
Enligt hemsidan är Tour 1 lättare och styvare än Tour 2. Dåligt av tillverkaren att inte ange vikterna tycker jag
http://www.tywarp.com/
Gissar att de väger som andra touringpaddlar i samma prisklass. Finns det en svensk återförsäljare?
 
Jag undrade det samma för ett tag sedan, mailade då addnatures kundtjänst och fick följande vikter.

Tour 1 Rak väger 982 g
Tour 2 Rak väger 1056 g

Den stora skillnaden är att tour 1 består av 100% kol och Tour 2 är en blandning av glas och kol.

// Cecilia
 
Någon som testat dem? Skiljer en tusenlapp på dem och Robson-paddeln, så det klart det känns lite lockande...

Tyvärr säger ju inte den typen av recension så mycket. Val av paddel är ju en ytterst personlig historia så något svar som är värt nåt på frågan hur den står sig mot Robson eller nån annan paddel lär du inte kunna få.

Provpaddla är väl som vanligt det enda relevanta rådet...

/Rickard
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MrP Allmän paddelfråga? Paddling allmänt 9
calee En paddelfråga! Paddling allmänt 5
JohanBj Paddelfråga Paddling allmänt 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.