osprey talon 33

utökat mitt ryggsäcksmissbruk med ovan nämnda säck.Lilla säcken,31liter
Stoppade ned tält,sovsäck,litet liggunderlag, kök/tillbehör,kamera,telefon,sov-regn-värmeplagg.ca6kg vägde det,kanske lite "baktung".
Gott om plats kvar,inget i sidfickor,topplock,bältesfickor.
Så det går åtminstone att gå ut och övernatta och gå hem sen med den.
Dvs kvällsfika,frukost,nåt mer att äta ryms lätt.
Måsta prova,men jag hade nog mest tänkt säcken som dagrygga,stugrygga.
 
Fortsätter min egen tråd.
Utmärkt rygga att gå stugtur med,sitter behagligt och facken är praktiska till lättillgängliga småsaker,kamera,mugg etc i höftbältesfickorna,telefon,mp3 på axelremmarna.
Tenderar att glida upp från höft till midja när man har så lätt,men det spelar ju ingen roll just pga att man bär lätt.
Min sambo säger samma om sin aether;den glider upp när det är för lite last,men är ju mycket bekväm ändå,och ner den är lättare än hans gamla dagrygga så..
Har ju kollat att tält o liggunderlag också går ner,men tältpinnen bör man nog försöka fästa utanpå pga att annars ryggan blir rak och inte följer ryggkurvaturen som den är gjord för.
Gillar ju att den är snygg också.
 
ett aktotält,en wester mountaineering ultralite sovsäck,satt ned mitt "fakirunderlag" uberlite,men jag skulle nog ta min korta downmat.
Ett technotrailkök,,en vikmugg,hoprullbar vattenflaska,regnställ,dunjacka,ett ullunderställ+ strumpor jag sover i,handduk,mössa,vantar,kamera,telefon.toapapper,tvål,tandborste,tandkräm etc
Har ju sett att det går ner,men att tältpinnen inte böra vara packad mot ryggen,för då blir packningen får rak.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.