Osprey Aether 60

Visserligen inte fjäderlätt,men min man fastnade för denna.provade70 l,men behovet är snarare 60l.
Fick ner sin packning i min Helium och landade ,vikten på 12kg,exkl fiskeset och vinaren.Säcken satt dock inte bekvämt,lite bakvikt blev det.
Fråga:har verkligen 60literssäcken avtagbart lock som 70liters?
Ingen svensk nätsäljare verkar ha denna hemma.
Hur funkar beställning av en enda produkt från Moontrail?
 
Utebutiken tar in Osprey-säckar

Hej,

Jag vet att Utebutiken här i Umeå tar in Osprey-säckar och de har bla Aether-serien inne i affären. Det har jag sett när jag var där sist. Aether 60 har tyvärr fast topplock enligt deras manual som man kan ladda hem från här. Jag vet inte vad Aether-serien kostar hos Utebutiken men de kan säkert hjälpa er med beställningen.

Jonas
 
fast topplock

det var ju lite synd,då blir det nog 70liters ryggan,den finns ju både p åHägglunds i Luleå samt på addnature
 
Ospreysäck

Min erfarenhet är att följande butiker/kedjor tar in Osprey:

Addnature (addnature.com)

Playground (ej webbutik men mkt god service och kunnig personal, playgroundstores.com).

Naturkompaniet: www.naturkompaniet.se

Femmans sport i Göteborg: www.femmansport.se (har blivit utsedd till årets bästa friluftsbutik/bästa säljare x flera)

Det finns säkert fler butiker, men det är dessa jag själv varit i kontakt med. De flesta ovan går att beställa på postorder.
Lycka till.
 
Jag införskaffade en Aether 60 på Utebutiken i umeå, och det går alldeles utmärkt att ta loss topplocket! Fantastiskt bekväm rygga! Rekomenderas!
 
Är själv inne på en 70l Aether. Viktigt i sammanhanget tycker jag är att man, då man köper ryggsäcken, har möjlighet att till fullo utnyttja Ospreys formbara avbärarbälte; dvs att affären har den speciella Osprey-ugnen som man använder för att först värma upp bältet innan den formas runt köparens höft. Om det är någon som hittar en svensk återförsäljare med denna ugn är jag tacksam att höra.
 
ugn

Fått svaret via addnature att Osprey ej rekommenderar att man värmer bältet hemma i ugnen,samt att den formas efter kroppen även utan ugnsvärmen bara men använder den,men att "formningen" går lite långsammare då.
Jag synar på att man inte skulle kunna fixa det hemma,jag menar ugn som ugn...
 
Använd hellre torkskåpet och kör ca en halvtimma på maxvärme. Lägg dit en svank kudde som är lika stor som kudden på säcken och ta på bältet. Lägg händerna på höfterna för att simulera ett tryck från ryggsäcken och mys runt lite i ca 10 minuter med detta tryck så att foamen svalnar. Montera bältet på säcken och trivs...

Tänk på att garantin är knuten till att man värmer bältet hos auktoriserad Ospreyvärmare... Svårt att bevisa vem som värmt bältet dock!!!

Patrik
 
Senast ändrad:

avslutad210712

Gäst
Vi har Opsrey Crescent respektive Luna och eftersom vi köpte säckarna på postorder fick vi inte höftbältena värmeformade. Kan dock inte påstå att jag anser det vara någon direkt nödvändighet för efter lite användande sitter bältena hur bra som helst.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
OttoW Lättviktsryggsäckar Haglöfs vs Osprey Lättpackning 1
camoscio ny ryggsäck - Osprey Lättpackning 16
Jörgen Fjaderlatt.se Osprey Exos, lätt ramsäck Lättpackning 7
camoscio osprey Lättpackning 17
brigas osprey talon 33 Lättpackning 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.