Omberg runt - Östgötaleden

Följ med på vandring runt Omberg vid Vätterns östra strand. En 2,7 mil lång dagstur på ombergsleden med start vid Stocklycke Vandrarhem.
Gångturen går motsols med besök vid Stocklycke hamn, Ellen Keys Strand, Ombergs Turisthotel, Alvastra klosterruin, Höje, Makersbergen, Marbergen, Borghamn, Drottning Ommas Borg, Västra väggar, Älvarums udde, och tillbaka till Stocklycke.
Omberg Runt

Tack ska du ha för en trevlig film.
Jag har varit i området några gånger men aldrig gått så långt som du gick.
Alla tider på året har ju sin charm men är det inte trevligare april/maj? ;-)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack ska du ha för en trevlig film.
Jag har varit i området några gånger men aldrig gått så långt som du gick.
Alla tider på året har ju sin charm men är det inte trevligare april/maj? ;-)
Kan vi inte komma överens om att skippa mars, och kanske rentav april också, och bara hoppa direkt till maj? Jag håller helt och hållet med om att det är trevligare, och tycker att det är synd att det bara finns trettio dagar på året av det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips