Olympus E 510, To be or not to be?

Har vi någon som känner till något om ovanstående kamera? Passar den för normalt uteliv och naturfotografering?

Mycket bra pris i mina ögon för huset och de 2 kitobjektiven =6500 kr.
Är i övergångstagen från analog till digital. Har tittat lite på EOS 400D och nikon d40 också men har absolut ingen aning om vad jag ska välja :S

Dela med er av era erfarenheter!
 
Jag har den äldre modellen, E410. En skillnad är att E510 har bildstabilisator, vilket E410 saknar. Annars vet jag inte vilka skillnader som finns. Är själv väldigt nöjd med E410. Bildstabilisator hade verkligen varit gött, men jag var lite för snål (E410 kostar ett par tusen mindre...).

Det är minsta digitala SLR-kameran på marknaden, vilket är en fördel om man ska ha med den på resor. Kvaliteten på bilderna är väldigt bra. Väldigt lätt att använda. Finns både helmanuella lägen och flera "hjälplägen" om man inte vill ställa in själv. Jag har använt den en hel del utomhus. Den har utsatts för kyla, fukt och tappats i marken ett par gånger. Den är ändå som ny fortfarande.

Det enda jag kan klaga på med E410 är att den saknar bildstabilisator, men det har ju E510...
 
Olympus är trevliga kameror med hög kvalitet.
Det enda jag skulle kolla upp innan köp om jag vore dig är att du fâr tag pâ den typ av objektiv som du tror dig vilja ha.
Om paketet innehâller vad du behöver nu sâ kan du vara säker pâ att du snart vill ha ljusstarkare/kortare/längre/macro elller nâgot.

JAg tror inte begagnatmarknaden är sâ stor när det kommer till lite mer speciella objektiv, men jag har inte kollat, sâ jag gissar bara.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.