Nytt på handleden..

Hej!
Kanske inte helt rätt forum men inbillar mig att här finnns (över-)elektronikintresserade frilftsare.

Efter många år av trogen tjänst börjar min Suunto X6HRM ge upp som tränings- och friluftsloggare. Visst har mobilen tagit över delar av loggandet men vill ändå ha en ny klocka/pryl på armen.
Den ska till vardags logga puls, avstånd och gärna höjd vid cykelpendling till jobbet och samma för löprundor, skridsko- och paddel-turer (höjd något överskattat vid paddling och skridskoåkning :).

Sen ska den på skid- och vandringssemester logga accumulerad höjd och antal åk per dag.

Fler fräcka (nördigt onödiga) funktioner ger extra plus. Tålig mot vatten, svett och smuts förutsätts.

Idag har jag hittat två kandidater och jag tror få har provat både då prisklassen är cirka 4kSEK. Plus om klockan pratar ANT+ för det gör min mobil och då kan jag halvera antalet pulsband jämfört med idag.

Valet står mellan
http://sites.garmin.com/fenix/?lang=sv&country=SE#features
och
http://www.suunto.com/se/sv/produkt...ktiviteter/suunto-ambit/suunto-ambit-black-hr

Någon som vill kommentera för eller emot?

Eller göra mitt liv ännu svårare genom att föreslå ytterligare en kandidat? ;-)

/Patrik, gillar prylar utan att skämmas för det

Sen ska jag välja ny mobil, blir det xperia acro S eller xperia V?

Har varken Ambit eller Fenix. Dock kan du kolla in vad DC Rainmaker skriver om de båda. När det gäller pulsklockor, så finns det två sorters recensioner, vanliga intetsägande recensioner i diverse magasin och DC Rainmakers utsökta recensioner på sin blogg.
/Niklas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kan tyvärr inte jämföra, men jag har beställt en Suunto Ambit, har Suunto sen tidigare så det bör inte bli problem med poddar, och tyckte den var smidigare än Fenixen, tänker främst på vikten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips