Nya microkammar från BD på gång!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Surt, de här verkar ju vara väldigt lika MCs, fast med dubbla axlar - bättre spännvidd - och wire istället för syntettrådar till avtryckaren, som iallafall enligt ryktet hänger sig om de blir blöta och sen fryser och blir isiga på vintern?

Bilagor

• Ns5nw.jpg
    Ns5nw.jpg
    12.5 KB · Visningar: 1,399
Najs! Men dubbla axlar i de storlekarna? Nog för att extra räckvidd alltid är najs men känns som om de axlarna kommer bli lite väl tunna för att få någon högre hållfasthet. Lär nog bara bli för ren aid i de minsta storlekarna. De har ju dessutom en mycket tunnare slinga som enligt både BD och DMM ska minska styrkan på vajern väldigt mycket. Så luktar aid-prylar lång väg tyvärr. MEN de kan ju ha flera äss i rockarmen,

Totem ska ju ha en blå alien med invändig fjäder på G, mycket roliga prylar att se fram emot!

Lite fler bilder från bd's facebook.. Ser ju bra ut, tycker jag. Verkar som om de mindre storlekarna fått wire till avtryckaren medan de större fått kevlar tråd, eller vad det nu är, a la mastercams.. Jag tror faktiskt inte att det handlar om specifik aid-utrustning utan vanliga kammar för vanlig friklättring. Ska bli kul att se hur de tas emot när de släpps nästa vår!

Bilagor

• 107700327_large_cf9408.jpg
    107700327_large_cf9408.jpg
    96.4 KB · Visningar: 1,182
  • 107702901_medium_70a71a.jpg
    107702901_medium_70a71a.jpg
    42.5 KB · Visningar: 1,195
http://vimeo.com/46403584

En ny video, och här får man verkligen se kammarna användas på riktigt. Ser bra ut, tycker jag. Och nu råkade jag dessutom byta bort hela c3serien mot isskruvar häromkvällen så då kanske de här små raringarna har en plats hos mig ändå nån gång nästa år.. =) Vi får väl se.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips