Nya Lundhags Motion en seger för Vulcanisterna!

När Lundhags Motion kom var jag en av de första som gnällde över diskofärgerna på nya säcken.
Nu några år senare är färgerna betydligt snyggare, inte helt oväntat. Kläder kan få spraka lite, men en 100-litersrygga blir lite för mycket Liseberg om den är laxorange.

Till i år kommer de med en värsting-Motion på 135 liter. Gissa färgen! Vulcan-grön! Till och med remmarna är skogsgröna.

Känns som en seger för Vulcanistmaffian och ett nederlag för diskospanjorerna :)

(Att Lundhags samtidigt presenterar nya poppiga kängfärger får man väl se som en liten seger för dem som tycker att kängor kan få ha roligare färger än brunt och svart ;))

Nordesjö; sa:
Till i år kommer de med en värsting-Motion på 135 liter. Gissa färgen! Vulcan-grön! Till och med remmarna är skogsgröna.

Känns som en seger för Vulcanistmaffian och ett nederlag för diskospanjorerna :)

Vulkan-orange eller vulkan-röd kan jag tänka mig, men vulkan-grön var en ny kombination. Är det någon speciell vulkan som kastar nåt kletigt, grönt runtomkring sig? :)

Den är ju faktiskt träsk-grön står det. Undrar om sump-doft ingår? Tycker för övrigt att den ser ut attvara väldigt lik min Alaska i färgen, alltså: Alaska-grön. Sålunda, ännu en seger för giganternas gigant och ryggarnas säck. Så det så! :)

Peter

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

avslutad210712

Gäst
Nordesjö; sa:
När Lundhags Motion kom var jag en av de första som gnällde över diskofärgerna på nya säcken.
Nu några år senare är färgerna betydligt snyggare, inte helt oväntat. Kläder kan få spraka lite, men en 100-litersrygga blir lite för mycket Liseberg om den är laxorange.

(Att Lundhags samtidigt presenterar nya poppiga kängfärger får man väl se som en liten seger för dem som tycker att kängor kan få ha roligare färger än brunt och svart ;))

I vanliga fall hatar jag grönt men Lundhags har faktiskt lyckats ta fram en grön färg som tom jag gillar.

Nu blir jag säker anklagad för att vara Lundhagarsiban och det är jag *L*.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips