Ny tur 19-20 jaunuari!

Det kanske är lite kort om tid att utlysa en "skogstur" så här nära helgen...
Men för oss som inte har nåt bättre för oss och dessutom klarar av att bara ösa ner lite grejer i ryggan så bär det av.
Men, vart vi ska eller hur dags vi skall samlas är ännu inte bestämt, så kom gärna med förslag.
Det måste finnas mängder av fina platser att besöka i vår närmiljö runt Norrköping och Linköping.

Så kom igen nu alla östgötar, dela med er av era favoritplatser och häng gärna med ut i skogen själva... Övernattning är självklart frivilligt så det går alldeles utmärkt att bara göra en dagstur.

/Dennis

Favoritplatser

Hej !
Mina favoritplatser är bland annat Holmsjön väster om Graversfors, där finns en koja o ett vindskydd, Magnehultsjöns södra - östra del där det finns 2 vindskydd.
Allra översta Glottern, som har mycket vackra platser, exempelvis Tjusängskärren med sina jättestenar (som troll kastat mot någon kyrka men missat) Stenarna kallas för Domkyrkostenarna och är en upplevelse att se. Växtligheten är speciell där.
Fagerön, där sörmlandsleden går förbi, vackra stränder och många fina tältplatser.
Ja vad ska jag nämna mer....men det kanske räcker så länge? Hör av dig om du inte finner platserna på kartan !:)
Har du några favoritplatser gärna, eller helst i Kolmården, så skulle jag tacksamt ta mot dem
Mvh peter Sedin

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips