Ny regn-/skaljacka

Jag blev ombedd att föreslå en bra regn-/skaljacka av en kompis och jag börjar få brist på fantasi. Jag har surfat och tittat runt i butikerna här i Örebro men....

Mitt förstahandsval är samma jag själv har (Mountain Equipment Alpine plus i Drilite) men den verkar ha utgått och går dessutom inte att hitta så man kan prova den. Här i Örebro kan jag inte hitta MEs sortiment. Marmots Precip vågar jag inte rekommendera längre efter diskussioner/recensionen här på utsidan. Fjällräven har en del enkla varienter i Hydratic. Haglöfs Aquarius blev jag också tveksam till efter att ha läst lite om den (och deras membranvariant). ITABs Packaway har jag också funderat över. Vet någon nåt om Everest och McKinley kan ha något intressant.

Vad finns det mer i prisklassen cirka max 1000:- (eller kanske lite över om det måste). Inte tät galonvariant utan någon form av "andande", Gore-tex absolut inte nödvändigt, måste finnas i butik så man kan prova och inte så himla långt från Örebrotrakten (Stockholm max ungefär). Det behöver inte vara fjäderlätt men en kilo-jacka går bort. Vet någon om någon butik som för MEs kläder? Jag skulle helst vilja förslå något i stil med Precipen (när den var bra) eller MEs Drilite.

Sök och man skall finna..... suck

Mvh
Peter P.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips