Ny paddeljacka

Har renoverat min paddeljacka med nya muddar efter tips i denna tråd
Men nu börjar även själva tyget delaminera, med ålderns rätt - jackan har många år och turer på nacken.

Jag har har trivts med modellen: gummimuddar i ärmarna, halsen kan vara neoprenstängning eller gummi. Ska helst ha möjlighet att vika in kapellet imellan. Signalfärg, gärna gul. Reflexer kan jag i nödfall sy dit i efterhand. Vill ockå ha kapuschong/luva, helst fast men löstagbar kan duga. Någon form av ventilerande matrial (gtx eller motsvarande).

Är det paddeljacka jag ska söka på?

Eller är detta egnetligen en torrdärktsjacka där man kan vika in torrbyxor istället för kapell?

Har inte köpt torrdräkt trots fråga och funderade på mer på en hel overall men nu är det primärt jacka jag söker och vill nog inte ha en delad torris. Är det rikigt kallt får min gamla dykdräkt duga.

Så vad har ni för tips på jackor. De flesta jag hittar har antingen neoprenmuddar i ärmarna eller saknar huva.

Tacksam för tips!

/Patrik

Bild på den som är under avveckling

Bilagor

• 20250606_110645.jpg
    20250606_110645.jpg
    1.6 MB · Visningar: 21

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg