Ny MTB bana i Värmland

Kristinehamn Multisport håller på att planera en helt ny MTB bana i Kristinehamn på A9 gamla övningsfält.

Bananförslaget mäter idag 14,3 km och ytterligare slingor av varierande svårighetsgrad och distans är planerade...

Mer info kommer inom kort på http://www.adventurerace.se

Var ligger banan exakt och hur är den märkt? Tänkte cykla när jag kommer hem i sommar. Därför blev jag glad att se att det finns en ny bana.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ny sträckning!!!

Efter många turer fram och tillbaka så är sträckningen ändrad och planeringen återupptagen. Förhoppningsvis kommer invigningen att vara våren 2008.

Happy riding!

Blir fint när man skall hem till föräldrarna i Björneborg.
A9:es gamla område kryllar av stigar med varierande kvalitet men det är bra om det blir en riktig slinga.
Då jag bor en bet iväg så kommer jag ej och hjälper till att bygga, men jag kommer gärna senare och sliter på banan :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips