har inte testat den som sagt, men haft likande för GPSen förut som har inte åkt ner. Tycker oftast det är tyngre grejer som vill åka ner, som väskor framtill och liknande. Hoppas den stannar på plats, annars får man väl klistra på lite extra antiglidtejp på styret eller nåt.Håller den sig i rätt vinkel med bara klämkraftens friktion mot styret?
Jag vill ju inte att telefonen hänger upp och ner efter att ha cyklat lite på ojämt underlag.
Erfarenhet från nämnda butik är att just en sådan sak tyvärr kan missas på deras produkter...
/Patrik
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ny mobilväska på styret?
- Trådstartare tango
- Start datum
Nyfiken fråga. Varför montera mobilen på styret? Navigationshjälpmedel? Lättare svara på ett samtal och eller ringa upp?
Vi har det helt uteslutande för navigation och inget annat för man måste ändå stanna cykeln och stå still om man ska ringa eller svara i mobilen.
Att cykla med öronsnäcka för att kunna snacka i mobilen samtidigt, går helt bort. Det är bara obekvämt med en öronsnäcka i örat när man cyklar och att ha en hand på styret när man snackar i mobilen slutar garanterat med en vingelvurpa.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Nyfiken fråga. Varför montera mobilen på styret? Navigationshjälpmedel? Lättare svara på ett samtal och eller ringa upp?
Min erfarenhet är att jag oftast måste stanna cykeln för att minska vind och trafikbruset för att underlätta hörandet för både mig och personen i andra änden.
Thure
Samtal under cykelfärd är svårt pga vindbrus, det håller jag med om, även om det ibland kan gå genom att kupa handen över över mer handfreen. Jag har bara iörat-lur (inear) i ena örat för att höra omgivningen och en talad pod i luren som inte heller den blokerar allt omgivande ljud.
Det är träningsapp jag vill ha framme under cykling, ett snabbt ögonkast ner på skärmen ger mig hastighet, puls osv till vardagspendlingen.
På äventyr på nya vägar är det navi som är prio.
/Patrik
Nyare smarta mobiler brukar tydligen vara IP67/68-klassade, medan äldre modeller brukar inte alls vara lika tåliga.
/Niklas
Jo, mina mobiler är IPklassade men oavsett det så blir skärmen smutsig i regn och helt opekbar blöt samt att ladduttag troligen mär bättre instängd än exponerad för ösregn. Jag tror man forcerar mobilens resa mot slutdatum om man har den ute i rejält regn.
/Patrik
Har testat den här nu några mil på gropiga grusvägar och asfalt. Den sitter kvar och faller inte ner.Köpte nyligen en billig för styret på biltema. Den ska va vattenavvisande och det borde räcka tänker jag eftersom själva mobilen har bra skydd i sig mot regn. Känns helt ok i handen och sitter bra, men har inte hunnit testa den än. Den är löstagbar med en knapp.
www.biltema.se/kontor---teknik/mobiltillbehor/mobilfodral/mobiltelefonfodral-vattenavvisande-2000048048
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg