Ny med inlines

Hej å hå... Jag har i princip aldrig åkt inlines... Men tänke skaffa ett par i träningssynpunkt... Jag kommer att använda dom för att åka längre sträckor...

Så nu till problemet. Har jag förstått det rätt så finns det speciella inlines för just detta ändamålet men dom lär inte vara så nybörjarvänliga? har jag rätt? Jag skulle med andra ord vilja ha tips på bra inlines som inte är omöjliga att lära sej på men som samtidigt inte blir skittråkiga när man lärt sej... alltså jag vill ha nått som är rimlight att åka långt på och någorlunda snabbt

Jaja, känns som att iaf 1 av alla 50 som varit här borde kunna nått om detta... men men...

Eftersom utbudet på dånnahär inlines värkar suga i sverige och norge så fick jag dra mej till tyskland... dessutom mycke billigare... Nu slog jag på stort och köpte ett par som jag sägert kommer att slå ihjäl mej på... Det blev rollerblade speedmachine 100 2009... Gick bara på ca 2500 inkl frakt... borde va billigt va?

Kan ju kanske vara intressant hur en total nybörjare lyckas börja med dessa så jag ska försöka följa upp när dom skeppats hit...

Hade alla!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bäst

är alltid om man kan provköra innan köp. Du har inte skrivit var du bor. Finns en hel del trådar om lämpliga modeller och butiker här tidigare. Rollerblade speedmachine 100 verkar vettig att börja med om den passar dina fötter. Det som jag gillar med modellen är att det ingår hälbroms men skaften är väl höga för effektiv åkteknik. I Stockholm finns bra sortiment på Rullverket. http://www.rullverket.se/

Thure

Får väll se... det går att skicka tillbaka om det inte skulle passa min fotform... Anledningen till att jag köpte dom är att dels så har jag hört väldigt mycket bra om modeller och vad jag behöver är stabilitet och vad jag förstår så är det väldigt stabila inlines med relativt hög sko... Dessutom var det billigt tycker jag...

Har tittat lite på rullverket men hittar inte inlines av samma typ med så pass hög sko som speedmachine 100 har...

Va tror du om R4 vision 100 annars... skulle jag som ny kunna börja med dessa? får känslan av att de skulle va lite ostabila för min vana nämligen

EDIT: Ahh det är höga skon som du menar med skaft... japp så ny är jag... Iaf det är lite det som jag ser som positivt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips