Ny i Umeå -barnfamilj

Hej

Vi har just flyttat till Umeå med två söner (2,5 + 0,5 år). Vi är själva i 30 årsåldern, min fru studerar Internationell kris och konflikthantering och jag är anestesisjuksköterska. Nu är jag föräldraledig och vill upptäcka västerbottens friluftsliv. Är intresserad av alla typer av uteaktiviteter med eller utan barn. Sysslar gärna med klippklättring, bouldering, mtb eller bara ute med kängor och kaffetermos.

Vänliga hälsningar Anders 0702925397

Hallå!

Var i stan har ni bosatt er? Själv håller jag till på Tomtebo med min familj, har 2 döttrar som fyller 7 resp 3 inom ett par veckor.

Själv blir det en del vandring i krokarna och mycket fotografering, men mest så blir det att vara ute och fiska då jag frilansar som fiskejournalist vid sidan av mitt vanliga arbete.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej Robert

Vi bor på Geografigränd. Har varit runt Nydalasjön och på lekplatsen vid Tomtebo några gånger. Där bor ni fint. Sysslar du med naturfotografering. Själv är jag en glad amatör. Hör av dig om du vill ha sällskap ut nån gång

Hälsningar Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips