nu mjukvara till garmin x-modellerna

min 60csx med version 2.70 och SW 2.50 klarar definitivt inte vägtunnlarna runt stockholm. jag läste i ngt annat inlägg att någon med samma versioner upplevt att problemen hade rättats till. vad skall man tro?
/johan

Innan jag fick mitt senaste fix upplevde jag att det reagerade olika från gång till gång. Det är kanske det din information beror på.

Anders

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
konsistent beteende hos datorer och hemelektronik lugnar nerverna. klarar du tunnlar eller inte? min mottagare kräver alltid omstart efter en tunnel längre än ca 100 m. jag gissat det är kört när medd. om svag gps-signal kommer upp.
/johan

Nu har min StreetPilot c550 inte problem med tunnlarna längre. Vare sig det är korta eller långa, raka eller krokiga, med Egnos eller utan, med aktiv rutt eller ej, med kartan i 2D eller 3D. Ja, ingen kombination av inställningar jag har hittat på får den längre att krångla.

Varken ihärdig tunnelsightseeing i trakten i och runt Basel i Schweiz eller tunneln mellan Danmark och Sverige fick den ur balans.

Nu är det ju inte samma modell, men tunnelproblemet var något som Garmin fick på köpet med SiRFstar-mottagarna, så det är gemensamt för alla versioner med sådan mottagare. Åtminstone om de även stödjer WAAS/Egnos.

Det senaste de sa till mig var att motsvarande fix, som jag fick när jag nu gick från version 2.50 till 143.13 (!) för GPS-mjukvaran, ska inkorporeras i firmware till modeller som GPSMAP 60CSX med flera, med det snaraste.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips