Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Norröna SVALBARD ARKTIS COTTON ANO JACKET alternativ,
- Trådstartare CAX
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
https://www.outnorth.se/klattermusen/men-s-rimfaxe-2-0-jacket är en bra jacka. Brukar gå att få tag i på rea då och då. Einride är en annan men inte lika stora fickor och mindre utvecklad huva. Senare versioner av Einride är lite slitstarkare med slitdetaljer i polysester. Såna partier finns på Rimfaxe.
Thure
Thure
Personligen hade jag valt plusminusnolls skaljacka i Ventile. Är supernöjd med de plagg jag köpt från dom sedan tidigare och så gillar jag deras filosofi för att minska påverkan på naturen.
/ Stefan
/ Stefan
Hej Thure.
Vad det gäller saker som plusminusnoll kan påverka direkt, som sömnad och blixtlås osv kan jag bara varmt rekommendera dom.
Har en äldre variant av deras 3L membranjacka. Är ledigt uppe i över 1000 dagars användning och den är i princip som ny. Använder den till alla utomhusaktiviteter så fort som det blir höst och framåt.
Däremot har min fru visat att det går att slita ut en ventilejacka. Hon har en 10 år gammal sådan som hon använder jämt och nu börjar den visa tydliga tecken på slitage. Men då pratar vi iofs om minst 3000 dagars användning varav ett flertal vintertältturer, så det får väl ändå räknas som helt ok slitstyrka!
/ Stefan
Vad det gäller saker som plusminusnoll kan påverka direkt, som sömnad och blixtlås osv kan jag bara varmt rekommendera dom.
Har en äldre variant av deras 3L membranjacka. Är ledigt uppe i över 1000 dagars användning och den är i princip som ny. Använder den till alla utomhusaktiviteter så fort som det blir höst och framåt.
Däremot har min fru visat att det går att slita ut en ventilejacka. Hon har en 10 år gammal sådan som hon använder jämt och nu börjar den visa tydliga tecken på slitage. Men då pratar vi iofs om minst 3000 dagars användning varav ett flertal vintertältturer, så det får väl ändå räknas som helt ok slitstyrka!
/ Stefan
Testa att googla efter kläder i Ventile. Bland annat finns Hilltrek i England som har många modeller helt i bomull.
Själv har jag har en Ventile jacka från finska Sasta, dock inte säker på att de har längre jackor i 100% bomull.
Jag har en Hilltrek Braemar som känns väldigt, väldigt bra. Ventilerar precis lagom mycket ...
Liknande trådar
- Svar
- 1
- Visningar
- 878 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg