Nepalvandring

Hej ! Jag och min sambo skall ut på vandring i Nepal under februari/mars 2000. Vi åker med en resebyrå men eftersom vi är nybörjare tackar vi för tips och goda råd - inte minst när det gäller utrustningen/mvh Kaj
 

Petra

Gäst
Snart till Nepal

Hej Kaj


Har inte så många tips just nu, men åker till Nepal om vecka för en vandring i Annapurna området. Jag mailar gärna tips till Er när jag kommer hem den 26:e november.


Hälsningar Petra
 

maciej.kosinski@mail.bip.net (Maciej Kosinski)

Gäst
Nepal - Wow!

Kom tillbaka (23/11) till Sverige efter 4 veckor i Nepal.
Jag har redan börjat planera en resa dit nästa sommar.


Kanon väder, otroligt trevligt folk och billigt.
Vandrade Annapurna Runt från "fel" håll. Inget problem med passet. Det tog bara tid: från Muktinath åtta timmar upp till Thorong La (5416m) och två timmar ner till Thorong Phedi.


Sju dagar i Kathamndu är FÖR länge: smog och allt, affärer, folk känns likadant.


Ha det bra,
Maciej


P.S. Maila för mer info.
 
Nepal

Hej! Jag ser att ni har en drömresa framför er. Kom själv hem från Nepal för ett par veckor sedan. Det var fantastiskt och jag längtar tillbaka, planerar redan för nästa resa. Innan jag åkte gjorde jag en packlista som fungerade mycket bra, ett par tillägg har jag gjort inför nästa resa. Om ni är intresserade så hör av er. Vilken resebyrå åker ni med?


Med vänlig hälsning
Nettan
annette.andersson@finans.siemens.se
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.