Navtech lyssnar

Uppenbarligen är det någon (några) på NavTech som kollar vad som kommer in från kunderna. För några månader sedan rapporterade jag om några fel, som finns i NavTechbaserade MetroGuide, nära där jag bor.

Nu fick jag mail om att uppgifterna behandlats, och att de kontrollerat med andra källor, och konstaterat att jag hade rätt. Uppdatering gjord, men med en upplysning om att det (självklart) dröjer tills respektive kund (i detta fall Garmin, då) skaffar sig ett nytt utdrag av NavTechs databas, och alltså faktiskt får med dessa ändringar.

Sen kan man ha hur många åsikter som helst om vem som ska göra jobbet, utgivaren och/eller kunderna, men det är en annan sak.

Anders

Vart rapporterade du? update.navtech.com eller lokalt någonstans?

Jag har skrivit mail i fler år om jättefel i routing i Bryssel (man leds rakt genom stadskärnan i stället för till kringfartsleden om man ska passera stan) men intet har hänt, inte heller ngn respons. Men då gick mailen till Route 66 fvb.

Jonas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips