Nån som ska beställa från USA?

Råkade tappa locket till min vattenlägel i en strid bäck förra sommaren och locket försvann :-(
Det verkar vara omöjligt att köpa bara locket i Sverige men i USA går det att få tag på locket som reservdel.
Så jag tänkte kolla om någon vänlig själ har tänkt att beställa något från USA och kan tänka sig att beställa ett lock till mig?

Detta är locket jag söker, verkar finnas hos andra butiker också.

MSR 3-in-1 Dromedary Cap

http://www.moosejaw.com/moosejaw/sh...ce.search.beans.SearchResultViewBean@2edb03ef

Kan tänka mig att betala faktiska kostnaden, tull, moms o.s.v + en hundring för besväret.

//Sten-Åke
 
Jag beställer prylar hela tiden, jag har en stoor postbox (wxlxh 3"x6"x3") i Houston.
Jag kan ta hem en åt dig.
PM'a för adressinfo.
 
Senast ändrad:
Jag är inte helt säker, men är det inte så att MSRs vattensäckar har samma gänga som Naglene-flaskorna? Kan kanske vara en framkomlig väg?

Först hade jag dock bett min lokala återförsäljare av MSR att ta hem ett extra lock. Det är just för den servicen som jag ofta väljer att handla lokalt istället för internet.
 
Har kollat med både generalagenten för Sverige och hos ÅF men det går inte att få tag på här och generalagenten verkade inte speciellt intresserad av att ta in lock uppfattade jag det som när jag pratade med dem. Alternativet är att köpa en ny säck vilket jag tycker är lite surt men kan väl erkänna att det är mest av principskäl snarare än kostadsskäl som jag söker locket som reservdel.
Jag kollar med SUPERENDURO om han kan hjälpa mig.

//Sten-Åke
 
Råkade tappa locket till min vattenlägel i en strid bäck förra sommaren och locket försvann :-(
Det verkar vara omöjligt att köpa bara locket i Sverige men i USA går det att få tag på locket som reservdel.
Så jag tänkte kolla om någon vänlig själ har tänkt att beställa något från USA och kan tänka sig att beställa ett lock till mig?

Detta är locket jag söker, verkar finnas hos andra butiker också.

MSR 3-in-1 Dromedary Cap

http://www.moosejaw.com/moosejaw/sh...ce.search.beans.SearchResultViewBean@2edb03ef

Kan tänka mig att betala faktiska kostnaden, tull, moms o.s.v + en hundring för besväret.

//Sten-Åke

Om du nu är villig att betala moms+tull och en hundring är det väl bara att beställa själv? Annars kostar en kinapåse med slang på tre liter $4.99 om man letar lite på ebay.

Dessutom kan man köpa dem från england så slipper du tull o moms.

Varför krångla till det?
 
Om du nu är villig att betala moms+tull och en hundring är det väl bara att beställa själv? Annars kostar en kinapåse med slang på tre liter $4.99 om man letar lite på ebay.

Dessutom kan man köpa dem från england så slipper du tull o moms.

Varför krångla till det?

Tyckte väl att det var lite fjuttigt att endast beställa ett lock för 35kr från USA
Kinapåsar är inget jag vill ha dricksvatten i och den jag har är väl "inkörd" och plastsmaken är sedan länge borta.
England var iofs en bra idé, ska kolla upp det.
 
Tyckte väl att det var lite fjuttigt att endast beställa ett lock för 35kr från USA
Kinapåsar är inget jag vill ha dricksvatten i och den jag har är väl "inkörd" och plastsmaken är sedan länge borta.
England var iofs en bra idé, ska kolla upp det.

Ja, hmm, undrar var dromedarpåsen är gjord? Du kanske kan upplysa mig på den punkten? Tror bestämt att det förmodligen är livsmedelsklassad PU i båda påsarna... Men visst jag, förstår din hållning angående plastsmak och dromedarpåsens lite bättre formgivning.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.