När släpper SJ fler biljetter till nattåget till Jämtland?

Någon som hört något om när ev. biljettsläpp kommer ske?

SJ sa i januari att de stoppar all vidare försäljning av ligg. och sovplatser till Jämtland eftersom de har stora problem med trasiga vagnar och reparationer som tar lång tid.
Beskedet då var att de skulle släppa fler biljetter idag 4 mars men det har de inte gjort och ej heller kan jag se någon pressrelease kring detta.

Kanske ni har mer information än jag?
 
Inte så relevant kanske men jag ska till Abisko i påsk och hade samma problem med tåg och problem att få info och det slutade med att jag tog flyget ToR.
 
Lite intressant ändå. Det är ju ett himla tjat om klimatet osv nuförtiden. Mest från myndigheter och politiska partier.

Samtidigt rapporterar dom flesta att man inte kan åka tåg nuförtiden, det är otillförlitligt och det går inte att boka i förväg. Mkt sämre än innan. Så det får bli flyg istället.

Och miljöpartisterna gillar att åka SUV.
 
Lite intressant ändå. Det är ju ett himla tjat om klimatet osv nuförtiden. Mest från myndigheter och politiska partier.

Samtidigt rapporterar dom flesta att man inte kan åka tåg nuförtiden, det är otillförlitligt och det går inte att boka i förväg. Mkt sämre än innan. Så det får bli flyg istället.

Och miljöpartisterna gillar att åka SUV.

Ja, lite lustigt det där.

Det låter ju bra men det är nästan en fars att försöka åka kollektivtrafik, man ska ha appar hit och dit för det är inte ovanligt att man inte kan betala med "blippen" på kontokortet när man stiger på fast tekniken i sig varit etablerad i många år, det borde väl vara det naturligaste i världen ?

När det gäller tåg så har vi ju tidigare fått det att fungera, dom både gick och ofta i tid utan trassel att få åka med.
 
Senast ändrad:
Det låter ju bra men det är nästan en fars att försöka åka kollektivtrafik, man ska ha appar hit och dit för det är inte ovanligt att man inte kan betala med "blippen" på kontokortet när man stiger på fast tekniken i sig varit etablerad i många år, det borde väl vara det naturligaste i världen ?
OT, men anledningen att man oftast inte kan betala med ett blippat kontokort är att kortavgifterna är så höga i förhållande till en bussbiljett. Därför lönar det sig för trafikbolagen att utveckla egna appar och kort.
(Åtminstone räknade de med att det skulle löna sig när de införde de systemen... om det verkligen blev billigare i slutändan är en annan sak)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jackiie Stighudar där klistret släpper (på fjäll) Turskidåkning 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.