Mönster för packsystem

egt; sa:
Funderar att sy mig ett eget pack system, någon som har ett bra mönster..

*tobias

Det finns väl olika sätt att göra detta, ett sätt är packormen som tidigare varit på tal här på utsidan. Tanken med den är att man har en lång påse med avdelingar vari man har sina grejer, den verkar omständig om man skall ta ut allt varje gång man behöver något ur ryggsäcken. Det andra sättet är väl en på ryggsäckens storlek och form baserad serie med påsar i olika storlekar. Jag hade skaffat mig mesh-väv eftersom man kan se igenom vad som finns i påasen, annars så kan man välja nylon i olika färger för att hålla reda på vad påsarna innehåller. Sagt och gjort mesh-väv, därefter så mäter man ut vilken storlek man vill ha och syr så här:

[ http://home.swipnet.se/lagerelden/hantverk/packposar.html ]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
jag sydde påsar i nåt galonaktigt som jag fann på ÖoB.
det var gamla förkläden som var bautastora och jag fick ut typ 3-4 påsar i olika storlekar av ett!
oranget visserligen med det gick mycket bra att sy i och håller vätan ute hjälpligt med silvertejpade eller silikontätade sömmar!
ganska kraftigt och därmed rätt tungt också förresten om du är gramjägare är det väl inget för dig..

ett tips bara.. vet inte vad du har tänkt!

Packpåsar

Jag har sytt en del packpåsar av fallskärmduk. Fallskärmduk är väldigt tunn, lätt och rivstark, men ej vattentät och ej nötbeständig.

Jag har en del begagnad fallskärmduk i 8-10 olika färger och olika stora bitar till salu, eller ännu hellre bytes mot mönster på ”bra ha grejer” som vindsäck, skridskosegel (kite), bivanorak.

Ett annat tips på tyg är tvättsäcken 800-350-9 från IKEA, för humana 29 SEK . När man sprättat upp tvättsäcken har man ett typ på ca 65*106 cm

Jag ska resa bort nu, men kommer hem igen 2003-07-28.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips