Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det börjar krypa i kroppen och jag orkar inte med att sitta hemma...
Någon som har planer på att bege sig ut i helgen eller nästkommande? Jag är ingen kilometerpressare utan letar helst upp en trevlig plats i en skogen och sätter mitt läger där..
Samma här blir tältning nästa helg. Jag, frugan, lillgrabben och ett annat par med ett barn. Ska bli skönt, var ett år sen nu man tältade. Blir i ett natureservat eller bara i skogen rätt nära om det blir taskigt väder.
Tjena!
Fick fnatt igår efter att ha snackat med Fredrik Hansson om att ta sökandet efter någon att äventyra med i Skåne till en annan nivå.
Startade därför facbookgruppen "Äventyr från Skåne" Av anledningen att vi misstänker att flera av oss säkerligen är mer aktiva där än vad vi är på utsidan. Samt att det är betydligt enklare att hålla koll på om och vad någon har skrivit för nytt inlägg angående evenemang, resor, tankar, idéer och tips på hur vi kan komma ut o träffa liksinnade.
Sök på äventyr från Skåne så hittar ni rätt. Kriterier är enbart att ni bor/ är stationerade i Skåne!
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...