Markill Hot shot vs MSR-Pocket rocket

Ska köpa ett gaskök snart, och har länge varit inne på pocket rocket. Litet, lätt, billigt och bra förpackat i en plastask men saknar piezo-tändare.
Men efter att ha läst ett inlägg om markill hot shot så tog jag mig en titt på det.
Det är billigare och har en inbyggd piezo-tändare men tyngre och sämre förpackat.

Har ni några erfarenheter av dessa kök jämfört med varandra, som stabilitet, effekt och hållbarhet.
Kommer man sakna piezo tändaren om man köper pocket rocket?
 
Köp inte Markill!

Jag köpte en Markill brännare till mitt triangia kök... kommer just hem från en 12 dagars tur i kebnekaisefjällen, den tredje dagen så la skiten av! och hur kul är det...

Thomas
 
Robert D; sa:
Kommer man sakna piezo tändaren om man köper pocket rocket?

Jag valde också mellan dessa två och köpte sedan Pocket Rocket. Man vill ändå ha med sig tändstickor för säkerhets skull så jag tycker inte man förlorar så mycket på att vara utan piezon.
Det enda negativa jag har att säga om PR är att passformen på plastfodralet är halvtaskig. Man blir lätt upprörd av det när man är hungrig... :)
 
Gudomlig skillnad...

Läs på förpackningen....1600W på makrill och 2600 W på Pocket rocket om jag inte minns fel. Jag köpte för ett tag sedan pocketrocket och är kanonnöjd. specillt med tanke å erbjudandet som var i förra utemagget. 1 st pocketrocket+ 1 fri behållare + köp tre betala för 2 behållare.

Så man fick 4 st behållare plus pocketrocket kök för 495 kr.
Köket testades först på 2st dagsutflykter och nu senaste på en 3 dagars kajktur i Norra vätterns skärgård (använt 3x per dag). och första gasoltuben (liten) är INTE slut.

Ett kanonköp alltså. Nackdel är väl att man på pocketrocket saknar piezptändare men en liten tändare väger inte mycket
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.