Manual till Garmin 12 cx

Skaffade genom bekanta i Tyskland en Garmin GPS 12cx.
Då jag inte hade någon svensk manual till denna, så kontaktade jag svenska generalagenten(Solteknik HB). Döm om min förvåning när han ville kräva mej på
758:-!!!!(hutlöst)
Finns det någon vettig människa som kan tala om vad man kan göra???

snoke@swipnet.se (Ulf Rodin)

Gäst
Untitled

Du kan hämta den som pdf fil här,
http://www.garmin.com/products/gps12cx/manual.html
"förmodligen en engelsk version"

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Untitled

titta på denna sida:
www.garmin.com klicka dig fram till din apparat via "outdoor", klicka vidare på "garmin 12cx", längst till vänster hittar du "users manual". Där har du den!

jakob.wiklund@telia.com (jakob wiklund)

Gäst
Untitled

Köpte nyligen en Garmin 12 CX från soltek där manualen som följde med var på engelska, troligen så har garmin inte tryckt en manual på svenska..

Jodå !!!

Det följer en svensk manual med alla mottagare som säljs från svenska generalagent.
Skulle någon kund sedan behöva en ny så levereras den mot porto om kvittot kan uppvisas.

jakob.wiklund@telia.com (Jakob Wiklund)

Gäst
Perfekt!

Det lät ju himla bra, tack för tipset:)

men vem är den svenska Generalagenten?

Ring soltek.

vad jag har hört så skall det finnas med en svensk manual om du köper den i sverige. kontakta soltek och fråga varför inte du fick någon. Det är den som dom tar 740:- för. Vill passa på och tacka för alla svar.

Manual på väg

Svensk Manual till din 12CX kommer vilken dag som helst med posten.

Mvh
Göran,
Solteknik HB

Untitled

Skulle vara kul att veta om du fick en svensk manual.Eller om Solteknik krävde samma hutlösa pris av dej??(Se orginalinlägg)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips