Mammut Jacka

Jag undrar bara om det är någon som vet om märket MAMMUT har gjort en jacka som heter Lazer Jacket och om den finns kvar i sortimentet eller om den har tagits bort. jag skule också uppskatta kommentarer från någon som har en sådan jacka eller liknande.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jackan heter (numera?) Mammut Laser Light Jacket och finns här:

http://www.mammut.ch/mammut/katalog.asp?view=detail&tid=4539&did=123&dart=4&sid=2

Jag köpte min på Addnature förra hösten, och förutom priset den betingade är jag väldigt nöjd. Den har väldigt bra passform, är snygg och kan användas närsomhelst. Efter att ha använt den mer eller mindre dagligen hela vintern, under en veckas turskidåkning i Jämtland och en vecka i slalombacken ser den fortfarande ny ut. Innan hade jag Mammut Ultimate Jacket som tyvärr blev stulen :( och den var lika bra den men saknade luva.

Om jag ska anvärka på något, så är det luvan som tyvärr är något mellanting mellan stor (à la Bifrost) och liten. Men det är inget jag lider mycket av.

Om du bara hittar den och har råd så slå till!

tack för svaret, den verka dock inte finnas kvar i sortimentet på addnature.com men ultimate pro jacket finns, får väl ta en närmare kik på den istället.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips