Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Är det någon som har åkt mellan Magelungen och Orlången via Ågestasjön. Är detta möjligt vid goda isförhållanden? De är ju sammanbundna med vattendrag/åar, men frågan är om isen lägger sig.
Någon som vet?
Är det någon som har åkt mellan Magelungen och Orlången via Ågestasjön. Är detta möjligt vid goda isförhållanden? De är ju sammanbundna med vattendrag/åar, men frågan är om isen lägger sig.
Från Magelungen går man upp till Ågestasjön, det är en rätt stor höjdskillnad så där kan man aldrig åka. Men det är inte långt, ett par hundra meter. Ibland är Ågestasjön översvämmad, då kan man åka på de översvämmade betesmarkerna en bra bit bort mot Orlången. Men en bit får man knata här också för att komma till Orlången, lite längre än mellan Ågestasjön och Magelungen. En rätt kul tidigare-på-säsongen-tur, men en inte alltför vågad gissning är att all snö som kommit inte hunnit stöpa på dessa sjöar än.
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer