Lundhags Skare vs Jörn Antifrys vs...?

Enligt Lundhags är vikten på en skarekänga 738 g (storlek okänd - borde vara storleksberoende!). För jörnkängan hittar jag inga viktuppgifter. Någon som vet?

Mina storlek 44 väger 857 g per sko. Och Jo det blir en jättefin rad med skor när man äter middag hos svärmor Efter en dag på fjället. Man får fixa något litet kännetecken eftersom att fem utav dessa par skor är i storlek 44.

Bosse

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Mina storlek 44 väger 857 g per sko. Och Jo det blir en jättefin rad med skor när man äter middag hos svärmor Efter en dag på fjället. Man får fixa något litet kännetecken eftersom att fem utav dessa par skor är i storlek 44.

Bosse

Kanske färgglada skosnören? Lite som charterresenärer som märker ut sina resväskor med glada sidenrosetter på handtaget tänker jag. ;-)

En bit av skohyllan i förrådet. Mittenskon Lundhags Alaska köptes 1985 i källaraffären under burmans i Östersund. Det var en dröm som blev sann. Jörn antifrys till vänster känns som en dröm på foten.

Bosse

Bilagor

• IMG_3983.jpg
    IMG_3983.jpg
    39.3 KB · Visningar: 2,074
Tack för bilden! :) Nu har jag fått hem ett par Lundhags park Lined (enligt säljaren i alla fall) i storlek 39, med lös filtsko i. Men hjälp vad de inte passade min fot! Var väldigt små i storlek, och på vänsterfoten gör det rent ont över ovansidan mot vristen till. Testade både med ullstrumpor och med bara en vanlig bomullsstrumpa.Trist, för de var lätta och smidiga annars, 580 gr per sko typ.

Så, för liten storlek, fel modell eller vad? Gissar att jag inte kan ha dem utan filtsko, för då blir det en rätt skarp kant mot hälen inne i kängan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips