Lundhags quest eller La crosse

Som så många andra är jag ute efter något varmt till fötterna.
Skorna ska användas till promenader/skogen, hund/hästträningar och ett stort plus är om de även funkar att rida i.

Jag har kollat mest på Lundhags quest och Lacrosse Ridgetop. Någon som har någon erfarenhet av någon av modellerna? Vilken skulle ni säga är varmast?

Varmast

Jag kan rekommendera Quest och Polar Quest. De är riktigt varma och håller extremt bra kvalitet!
Har kört med Lundhags Syncro High sommartid och de håller extremt bra att fjällvandra med. - Vilket är i princip samma känga fast sommarmodellen.
Har du ett par formgjutna sulor så är det som att svepa in fötterna i ett moln.
Vad gäller ridning är kängorna ganska mycket högre i lästen än ett par ridstövlar, men jag tror inte att det skulle vara några problem.
Hur som helst, om du köper ett par Quest eller Polar Quest (kom ihåg att köpa minst en storlek större mot vad du vanligen använder - luft är nyckeln till värme) så kommer du att vara varm om fötterna ett bra tag framöver!
Inga problem att klara 30 minusgrader!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips