Lundhags Aptus 60

Hej
Är denna ryggsäck pålitlig för sommar och vinterbruk? Lundhags Aptus 60l som nu säljs ut på flera ställen till rabbaterat pris?
Är det ngn av er som har erfarenhet av den och vill dela med er. Vill använda till turskidåkning och vandringar.
 
Fick hem min idag. Det gick inte att ställa in den på Large i rygglängd. Det är sytt över skenan som ryggplattan ska glida på. När jag tog på mig den med M, vilket är det största man kan ställa den på, så hade den passat en person på ca 150-160 cm. Jag hade nämligen höftbandet precis kant i kant med mina revben. Det såg löjligt ut. Kanske ska tillägga att jag är 186 cm.

Måste, trots detta, rekomendera Aptus 60. Relativt lätt, mycket bra lösningar så som fickor i höftbältet, kompressionsrem under topplocket, förberedd för camelback mm. Sen så kostar den ju bara 1200 vilket är ett riktigt schysst pris.

Hade jag varit 160cm eller om man kunnat ställa in den på Large så hade den nog funkat. Tyvärr inte nu :-(
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.