Hade tänkt testa vintertältning i vinter. Jag har egentligen allt, förutom liggunderlag.
Finns gott om trådar angående liggerunderlag (har läst dem alla) men de fokuserar inte riktigt på det jag är ute efter.
Är smått sugen på en Down- eller Synmat, men samtidigt känns det smått otrevligt att lägga ut 1500kr+ på en matta =)
Ja visst - liggunderlaget är en viktig del också, men men...
Granris = Hål i tältgolvet.
Renskinn = Hår överallt, tar plats och vikt.
Flera cellplast(?)-liggunderlag= Tar plats.
Vanligt uppblåsbart utan stoppning = Värmer det något i förhållande till priset?
Vikten spelar egentligen ingen större roll, men det säger ju sig självt att det blir problem att ta med sig fyra cellplastunderlag om man skall skida utan pulka.
Vad har ni för erfarenheter angående typ av liggunderlag och tjocklek på dessa?
Hur många normaltjocka cellplastunderlag ersätter den tjockaste Down/Syn-mattan?
Vad krävs av de olika alternativen vid temperaturer på, säg, 15-25 minusgrader?
Någon som prövat att lägga en presenning e.d. på en granrisbädd och sedan placera tältet ovanpå?
Tips och trix helt enkelt!
/Tomas
Finns gott om trådar angående liggerunderlag (har läst dem alla) men de fokuserar inte riktigt på det jag är ute efter.
Är smått sugen på en Down- eller Synmat, men samtidigt känns det smått otrevligt att lägga ut 1500kr+ på en matta =)
Ja visst - liggunderlaget är en viktig del också, men men...
Granris = Hål i tältgolvet.
Renskinn = Hår överallt, tar plats och vikt.
Flera cellplast(?)-liggunderlag= Tar plats.
Vanligt uppblåsbart utan stoppning = Värmer det något i förhållande till priset?
Vikten spelar egentligen ingen större roll, men det säger ju sig självt att det blir problem att ta med sig fyra cellplastunderlag om man skall skida utan pulka.
Vad har ni för erfarenheter angående typ av liggunderlag och tjocklek på dessa?
Hur många normaltjocka cellplastunderlag ersätter den tjockaste Down/Syn-mattan?
Vad krävs av de olika alternativen vid temperaturer på, säg, 15-25 minusgrader?
Någon som prövat att lägga en presenning e.d. på en granrisbädd och sedan placera tältet ovanpå?
Tips och trix helt enkelt!
/Tomas