Längre turer i Alaska

Är det någon som kan ge bra tips på älvar man kan paddla i Alska eller norra Canada. Jag skulle villja vara ute ca 1 månad. Om ni även har prisuppgifter på hya av canadensare samt flyg (ut) m.m. skulle vara super. När ska man åka ?
Paddlingen får gärna innehålla många forsar klass I-V och bra fiske tackar man inte nej till.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Mera

Nu har jag varit på biblioteket och lånat boken. Finns det ingen annan som har några tipps ?

äventyr

Kolla på nätet eller backpacker och maila till delstaten som ger ut (gav ut?) en gratis tidning om Alaska sen är det bara att maila och fråga, annars har jag gamla Backpacker om just detta!!!!!!
.
Peter i Sthlm

En ekte villmarking Lars Monsen

Lars Monsen er en Normann som har vært på flere turer til Alaska og er der nå, i sommer har han padlet rundt på de store sjøene, du kan lese mer på; http://www.larsmonsen.no/ du kan også sende e-post til han

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips