Tar och skakar liv i denna tråd i stället för att starta en ny på samma/liknande tema. Efterlyser platser för några inledande "komfort"-övernattningar i syfte att vänja barnen (knappa 6 resp. 4 år) vid tältliv. Vi har sovit en natt på tältplatsen i Ängsjö Friluftsområde vilket är en väldigt trevlig upplevelse. En mindre tältplats där det finns en diskho med rinnande vatten. I närheten finns det dessutom ett par WC med vatten/handfat. Området har även en stor mängd trevliga saker för barn.
Just tillgång till vatten och toalett är precis det jag vill ha utöver bara en plats att slå upp tältet. Jag har en känsla av att det inte är helt lätt att hitta sådan platser som inte är rena campingplatser? Eftersom jag just nu satser mer på komfort än mobilitet (d.v.s. har inte UL-utrustning, snarare tvärtom) så vill jag helst inte behöva fotvandra någon längre sträcka.
Jag håller mig helst norr om Stockholm, men kan tänka mig att bila uppåt Uppsala/Norrtälje-området.
Alltså, lättillgängliga platser, dock inte campingplatser ,med vatten + toa norr om Sthlm?