Kurs i turskidåkning med kite

Hej,

I somras blev jag kontaktad av det spanska företaget X-plore och tillsammans med dem har jag ett program på gång för spanska skidåkare och kitare. Första turen går till Funäsdalen. Om det slår väl ut kommer det att bli fler turer till andra ställen i landet, även för något mer avancerade snökitare, exempelvis Tavvavuoma-tundran i det nordligaste hörnet av Sverige. Där har jag kontakt med några samer så att vi kan ha snöskoter-backup.

Kursen vänder sig till spanjorer, så jag hoppas att detta inägg inte bryter mot Utsidans policy om reklam.

Det verkar inte finnas så väldigt många svenskar som utövar kite-driven turskidåkning, eller?

/Anders

Senast ändrad:

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips