kompis till vintertur

Hej jag söker sällskap till en vintertur i början av januari då mitt sällskap har fått förhinder. Jag vill uppleva polarnatten och hoppas på norrsken, stark kyla och äventyrlig (för mig) skidtur. Tänker gå med turskidor och pulka, (randonné är möjligt men kräver övertalning) och bo i tält. Hoppas behöva ta med stegjärn och isyxa men kan tänka mig en lugnare tur också. Min första tanke var att gå från riksgränsen till Abisko via det som känns kul, kanske nån topp? En annan idé är Keb fram och tillbaka. Jag är öppen för förslag! Blir jag ensam kommer det nog bli en skogstur i Muddus.
Jag har inte jättemånga dagar, ca 4 nätter ute + två resdagar men är ganska flexibel kring datum. Ses gärna på en fika i stockholm, om inte annat för nördiga diskussioner om bensinkök och lavinutrustning!

/Jonas

Bilagor

• IMG_8322.jpg
    IMG_8322.jpg
    31.1 KB · Visningar: 671

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Det blir en kortare solotur istället. Åker upp till abisko/riksgränsen imorn, uppe lö lunch. Hem tis em. Har någon turförslag? Det är alltså halvdag - heldag - heldag - halvdag. Min tanke var riksgränsen - abisko via unna allaks men finns kanske roligare förslag?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips