kompis till vintertur

Hej jag söker sällskap till en vintertur i början av januari då mitt sällskap har fått förhinder. Jag vill uppleva polarnatten och hoppas på norrsken, stark kyla och äventyrlig (för mig) skidtur. Tänker gå med turskidor och pulka, (randonné är möjligt men kräver övertalning) och bo i tält. Hoppas behöva ta med stegjärn och isyxa men kan tänka mig en lugnare tur också. Min första tanke var att gå från riksgränsen till Abisko via det som känns kul, kanske nån topp? En annan idé är Keb fram och tillbaka. Jag är öppen för förslag! Blir jag ensam kommer det nog bli en skogstur i Muddus.
Jag har inte jättemånga dagar, ca 4 nätter ute + två resdagar men är ganska flexibel kring datum. Ses gärna på en fika i stockholm, om inte annat för nördiga diskussioner om bensinkök och lavinutrustning!

/Jonas

Bilagor

• IMG_8322.jpg
    IMG_8322.jpg
    31.1 KB · Visningar: 668

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det blir en kortare solotur istället. Åker upp till abisko/riksgränsen imorn, uppe lö lunch. Hem tis em. Har någon turförslag? Det är alltså halvdag - heldag - heldag - halvdag. Min tanke var riksgränsen - abisko via unna allaks men finns kanske roligare förslag?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips