Köpa ny kamera 10 000 - 12 500 kr.

Hejsan!, Jag är ute efter en videokamera, efter nu flera års fotanden med digitala kameror så vill man börja få lite rörelser på skärmen. Jag har funderat på en massa olika videokamerar, men många av dem har verkligen dåliga nackdelar. Men jag har inte hittat så många nackdelar om Sony HDR-SR12, är det en bra videokamera?
Jag ska använda min videokamera till många saker, såsom fjällvandringar, fiskeresor, fiske/naturfilmer, stadsfilmer, intervjuer, familje evenmang, fester, i princip det mesta ska jag ha den till. Det ska vara den bästa kvalitén man kan få för den prissumman. Det ska vara riktigt bra objektiv och färger, ja allt ska vara på topp, den ska hålla i längden och sånt. Jag vet inte om man ska ha en hårddisk kamera? Eller vad man nu ska ha :)
Jag drar iväg snart på semester så det vore bra om jag fick svar hyffsat fort, bor i sthlm så har många butiker runtom mig.
Som sagt mest natur, fiske filmer och typ trix filmer, så videokameran ska vara snabb i svängarna, bra skak reducering, och allt sånt, aja nu ska jag sluta babbla, kom med förslag tack :)
Ha det bra! :)

Jag har tittat på lite fler kameror. Canon SF10, verkar det vara en bra videokamera? Eller det var en person som tipsade det till mig. Men håller den sin prestanda? Är det bra kvalité för pengarna? Alltså BRA kvalité? Ifall det är någon som har en aning? :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips