Köpa Meindl Performance utomlands?

Halloj kamrater!

Efter en ohyggligt vetenskaplig undersökning har jag fått för mig att Meindl Performance är en ok dojja, trots att vissa inlägg här vittnar om andra åsikter.
Nästan 3000 spänn är dock en smula saftigt, så jag kastade lystna blickar på tyska nätbutiker, men där verkar inte modellen finnas. Är det nån som vet om Performance säljs utanför Skandinavien överhuvudtaget? Dovre verkar finnas (runt €225), och den är väl andrahandsvalet.

Gå i frid

/Niklas

Performace anses vara en jaktkänga och därför finns den inte i de vanliga sportbutikerna (på meindls hemsida så läggs också jaktkängor separat) ute i Europa . Men prova att skriva till Globetrotter och andra och hör om de kan ta hem den, och vad priset skulle vara i så fall.
Sedan är jag inte säker på att den heter Performance i andra länder utanför norden heller . I denna butik i Danmark har de i alla fall Performace för 1519 DKK http://shop.friluftslageret.dk/ (under Jagt- & militærstøvler ).

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips