köpa kamera i japan?

hej,

är i japan just nu och undrar om det är att rekommendera att köpa digital kamera här. utbudet är ju enormt och priserna låga, men det finns säkert nackdelar. någon som köpt kamera i japan som kan delge sina erfarenheter?

/stefan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
tar över tråden =)

Hej eftersom denna tråd fanns och jag är intresserad av samma ämne så kör jag helt enkelt lite recycling! Jag är intresserad av att köpa en digital systemkamera av modell enklare då jag är nybörjare. Är det ngn som vet en bra affär i Tokyo? kan man köpa en kamera där med engelska menyer? min japanska är lite rostig så annars är det ju ett potentiellt problem =) Den modell jag främst har tänkt mig är Canons D300? men tar gärna emot förslag på andra kamera modeller.
MVH
Johan
[Ändrat av wolla 2004-12-13 kl 12:18]

Re: tar över tråden =)

wolla; sa:
Den modell jag främst har tänkt mig är Canons D300? men tar gärna emot förslag på andra kamera modeller.
Beror en del på om redan har objektiv, för då är det en poäng att hålla sig till samma märke. Annars finns det väl två kameror i den billigare klassen: Canon 300D och Nikon D70 (ca 9000 SEK för hus utan objektiv). I nästa prisläge (mellan ca 12 000 och 15 000 finns Nikon D100, Canon D20 (och D10), KonicaMinolta Dynax 7D samt Pentax *ist D. Olympus har också en modell, men tror den är dyrare.

Vad man väljer beror lite på vilka objektiv man vill skaffa eller tror sig vilja skaffa framöver. Canon och Nikon har lite större utbud på objektiv än de andra märkena.

/Staffan

Akihabara i Tokyo

Åk till stadsdelen Akihabara, alias "Electric Town". Där finns allt man kan tänka sig i hemelektronik...Dessutom är det ett färgglatt spektakel ;-) Man märker att Sony är ett favoritmärke i Japan, så många butiker verkar favorisera det märket. Och att hitta kameror m engelska menyer o bruxar är inget problem, bara att fråga efter "overseas"-avdelningen...
[Ändrat av Haddock 2004-12-13 kl 14:00]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips