Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej vi har tänkt att åka ner till Schweiz i juli och klättra, Frågan är bara vart ska man åka verkar finnas hur mycket som helst. Vill helst köra lite längre sportturer eller något lättare tradklättring.
Hej, kan rekommendera Albigna, där åker du linbana upp och har ett par kilometers vandring till en trevlig hytta där mat och husrum kan fås för en rimlig peng. Väl där har du närhet till både sport och trad klättring mellan grad 4-7.
med föregående inlägg, Albigna är fantastiskt. Tänk bara på att boka sovplatser i god tid innan, under högsäsong kan hyttan vara fullbelagd, framförallt under helger...
Piz Prevat, NNE ridge. Väl värd besväret om ni är i krokarna. Hinner ni med första liften upp hinner ni nog ned igen samma dag om ni inte råkar ut för nå clusterfuck på leden. Den är ganska populär.
Trots vad beskrivningarna säger så behövs verkligen inte dubbelrep. Det finns ganska gott om firningsankare. När vi märkte det så packade vi ned ena repet för att underlätta firningarna.
Tack allihop för tipsen, både la fiamma och Graue sand såg väldigt intressanta ut. Känns som att man fick lite mer kött på benen när man ska leta klättring ställen
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...